Privatlivspolitik for A/B Seniorbo Hørning
Dato for seneste ændring i privatlivspolitikken: 2019-02-28
|
Seniorbo Hørning’s dataansvar
|
|
A/B Seniorbo Hørning er dataansvarlig, og vi skal sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser.
Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
|
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige:
|
|
Kontaktperson:
|
Poul Bierre Jakobsen
|
Adresse:
|
Vester Alle 17, 8362 Hørning
|
CVR:
|
2948 7642
|
Telefonnr.:
|
86 157 257
|
Mail:
|
formand@seniorbo-hoerning.dk
|
Website:
|
www.seniorbo-hoerning.dk
|
|
Behandling af personoplysninger
|
|
Vi behandler følgende personoplysninger:
-
Oplysninger om andelshavere:
-
Almindelige personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, kontonummer.
-
Særlige personoplysninger som CPR-nummer.
-
Oplysninger om interesselisteansøgere:
-
Almindelige personoplysninger som navn, køn, alder, adresse, telefonnummer
og e-mailadresse.
|
Her indsamler vi oplysninger fra
|
|
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde indhentes/modtages oplysningerne fra andre kilder:
Sælger af bolig, mægler, bank og offentlige myndigheder.
|
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
|
|
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
-
Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger.
-
At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt/aftale med dig.
-
Behandling efter lovkrav
-
Behandling med samtykke
|
|
Formålene:
-
Formål med behandling af oplysninger om andelshavere:
-
Foreningens drift, herunder opkrævning af boligafgift samt daglig drift og håndtering af foreningen.
-
Som led i foreningens aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning af projekter.
-
Opfyldelse af lovkrav.
-
Formål med behandling af oplysninger om interesselisteansøgere:
-
Håndtering af interesselisten, herunder opkrævning af kontingent.
-
Administration af din relation til os.
|
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
|
|
I det omfang vi behandler dine oplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
-
Håndtering af dine rettigheder som andelshaver i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamlinger.
-
Opfyldelse af pligter, herunder opkrævning og betaling af boligafgift m.v.
-
Afholdelse af sociale arrangementer samt andre aktiviteter.
-
Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der viser en konkret aktivitet eller situation i foreningen.
-
Videregivelse af personoplysninger til regnskabsfører, bank og revisor samt håndværkere m.v.
-
Af praktiske og administrative hensyn samt med henblik på forældelsesreglerne opbevarer vi dine oplysninger også i en periode efter din udtræden af foreningen.
|
Samtykke
|
|
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til et eller flere af de formål, der ikke er beskrevet ovenfor.
Såfremt vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykket, og du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at give os besked herom.
|
Videregivelse af dine personoplysninger
|
|
I forbindelse med drift og administration af foreningen sker der videregivelse af oplysninger til samarbejdspartnere, herunder regnskabsfører, revisor, mæglere og håndværkere.
Vi videregiver ikke personoplysninger til tredjepart udover ovennævnte uden dit samtykke.
|
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
|
|
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder afhængigt af, om vi behandler dine personoplysninger som andelshaver af foreningen eller som interesselisteansøger:
-
Andelshavere:
-
Vi opbevarer dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine oplysninger i op til 10 år efter udløbet af det regnskabsår, hvor du er udtrådt af foreningen.
Dine oplysninger anonymiseres som udgangspunkt 3 år efter at du er udtrådt af foreningen.
-
Interesselisteansøgere:
-
Vi opbevarer ikke dine personoplysninger ved ophøret af dit medlemskab på interesselisten og i overensstemmelse med følgende kriterier:
Dine oplysninger slettes ved udtræden af interesselisten.
|
Dine rettigheder
|
|
Du har en række særlige rettigheder, når vi behandler personoplysninger om dig:
-
Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
-
Retten til indsigt i egne personoplysninger
-
Retten til berigtigelse (rettelse)
-
Retten til sletning
-
Retten til begrænsning af behandling
-
Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
-
Retten til indsigelse
|
|
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet.
|
Revidering af privatlivspolitikken
|
|
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden.
Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret.
Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted.
|